Derniers sujets
» oettinger 2 Litres
Mer 21 Juin 2017 - 8:27 par Verne

» Une Noire est arrivée
Mar 20 Juin 2017 - 4:48 par docteurboellidger

» OETTINGER le retour
Dim 14 Mai 2017 - 8:38 par thierry69

» 81 Oettinger ( spagne)
Ven 21 Oct 2016 - 20:37 par Clem83

» les autres auto de vagsport
Mer 5 Oct 2016 - 19:11 par vagsport

» remise en état faisceau
Lun 12 Sep 2016 - 20:52 par Clem83

» Les 40 ans de la Golf !!! on y va ?
Mar 26 Juil 2016 - 0:29 par docteurboellidger

» Restauration des Oettinger
Mar 26 Juil 2016 - 0:23 par docteurboellidger

» Présentation PHIL964OET
Mer 22 Juin 2016 - 18:25 par Clem83

» remise en état moteur compartiment
Ven 18 Mar 2016 - 10:27 par thierry69

» Anthracitement votre...
Jeu 18 Fév 2016 - 18:55 par Verne

» nouvelle oettinger ...... 2000E/16 !
Jeu 4 Fév 2016 - 22:31 par sgane

» oett de 81
Dim 31 Jan 2016 - 21:59 par 2keus

» une de plus .....
Sam 16 Jan 2016 - 14:55 par yannvw

» De quand datent les débuts officiels du moteur Oettinger en Rallyes?
Lun 28 Déc 2015 - 21:48 par Billb

» Le reste de la cavalerie
Sam 21 Nov 2015 - 20:29 par yannvw

» "Inscription Ouverte Golf Oettinger n’hésitez pas à contacter les administrateurs"
Dim 1 Nov 2015 - 7:27 par Billb

» Golf 1 à moteur oettinger
Ven 8 Mai 2015 - 23:16 par ligérien44

» Présentation de Mon BéBé récupérée en mode "Pomme d'Api"
Mar 24 Fév 2015 - 22:00 par angel.one

» OETTINGER BLANCHE
Dim 23 Nov 2014 - 11:08 par Oettinger83

» Nouveau (ancien!) passionné
Sam 22 Nov 2014 - 19:54 par ligérien44

» Oettinger classic est à l'heure d'hiver en Australie...
Lun 10 Nov 2014 - 21:07 par thierry69

» Présentation bbt
Mar 30 Sep 2014 - 8:31 par Oettinger83

» gtd pour tout les jours
Dim 28 Sep 2014 - 22:01 par yannvw

» 11 et 12 Octobre !!!
Lun 15 Sep 2014 - 17:36 par docteurboellidger

» Ventabren (>Aix en Provence) 7 septembre 2014 !! GOLF 40 ans
Mer 10 Sep 2014 - 8:37 par Oettinger83

» une nouvelle dans la famille
Dim 7 Sep 2014 - 22:15 par docteurboellidger

» spitfire pour moi
Sam 31 Mai 2014 - 17:52 par Oettinger83

» La GOLF a 40 ans !
Sam 24 Mai 2014 - 17:45 par Oettinger83

» retour en oett
Dim 4 Mai 2014 - 16:04 par quatraplat


I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par litlekris le Sam 3 Nov 2012 - 18:37

Hi, after searching for a while across France with help from Fab, I managed to purchase an Oettinger 16s on my doorstep.. abut 2 hours away. cheers

It's probably the first 16s to arrive in UK back in the 90's and has spent the last 13 years off the road so will need alot of bits upgrading, like the fuel system for starters. Also rust has crept in a little underneath near the rear axle mounting points and has some minor surface rust around the engine bay.

she has been in 2 magazines in the 90's with previous owner, plus i've found a couple of pics taken in 1996/7 when she was taken to Gti International..

plans are a full respray this winter, It has a black and grey stripe interior but i'm all ready halfway in sourcing the original red and black seats. Its not running yet, turns over ok but i've ordered some new fuel lines from rear to front so hope that helps the fuel problem and then enjoy.. unfortunately I have to work abroad for 6 months next year during the summer so wont get to much use out of her but if the timing is right i would love to come over to Dijon or wherever you guys are meeting next year.



Code:
traduction en français

  Salut, après avoir cherché pendant un certain temps à travers la France avec l'aide de Fab, j'ai réussi à acheter une 16s Oettinger devant ma porte .. buter à 2 heures.

C'est probablement les premiers à arriver 16s au Royaume-Uni dans les années 90 et a passé les 13 dernières années sur la route aura donc besoin beaucoup de bits de mise à niveau, comme le système de carburant pour les débutants. Aussi la rouille s'est glissée dans un sous peu près les points de montage d'essieu arrière et a un peu de rouille de surface mineure dans le compartiment moteur.

elle a été dans 2 magazines dans les années 90 avec le propriétaire précédent, plus j'ai trouvé quelques photos prises en 1996/7 quand elle a été prise à Gti international ..

plans sont un respray plein cet hiver, il a un intérieur rayé noir et gris mais je suis toute prête à mi-chemin dans le sourcing des sièges d'origine rouge et noir. Sa ne fonctionne pas encore, se retourne ok mais j'ai commandé des nouvelles conduites de carburant de l'arrière vers l'avant de sorte espoir qui aide le problème de carburant et ensuite profiter .. malheureusement, je dois travailler à l'étranger pendant 6 mois l'année prochaine durant l'été afin n'obtiendrez pas d'une grande utilité sur d'elle, mais si c'est le bon moment je voudrais bien venir à Dijon ou chaque fois que vous les gars sont réunis l'an prochain.










pic from 90's at gti international






Dernière édition par cab04 le Sam 3 Nov 2012 - 21:21, édité 3 fois (Raison : traduction)

litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Séb07 le Sam 3 Nov 2012 - 19:17

Salut,

Je suis bien content pour lui mais j'ai rien compris Very Happy
Romain, ou un autre pour traduire ?

Séb

Séb07

Messages : 202
Date d'inscription : 07/01/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par cab04 le Sam 3 Nov 2012 - 21:10

welcome back here ,pictures is good Very Happy
avatar
cab04
Admin

Messages : 751
Date d'inscription : 18/10/2011
Age : 42

http://oettinger-classic.frenchboard.com/

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par golf type 17 le Dim 4 Nov 2012 - 14:48

Welcome here aussi !
avatar
golf type 17

Messages : 178
Date d'inscription : 16/11/2011
Age : 43

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par romaingirardlamamy le Lun 26 Nov 2012 - 14:16

hello mate nice find!
good to see you with one 16s
let us know how you are getting on
regards
romain

_________________
ont peux avoir des pieces de bonne qualite et pas chere mais ca prendras du temps
ont peux avoir des pieces pas chere et vite mais ca ne seras pas de la bonne qualite
ont peux avoir des pieces de bonne qualite et vite mais ca vas couter chere
a bonne entendeur!!!!
avatar
romaingirardlamamy

Messages : 262
Date d'inscription : 28/12/2011
Age : 38

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par oettinger94 le Lun 26 Nov 2012 - 18:23

Hi,

Welcome here and i'm very happy for you. cheers

More information makes. A very soon. Very Happy

Patrick.
avatar
oettinger94

Messages : 702
Date d'inscription : 11/11/2011

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Oettinger83 le Mer 28 Nov 2012 - 15:54

Hey KRIS,

Welcome here !

Shame on me , i'm just discovering your post today ! Unfortunatly the guy from Brittania, the owner of the white one, has wait for maybe 3 weeks or a month to call me back (guess he tried to sell it at a better price ?). So, it's a good thing that you get this metalic schwartz near of your place.

You get some work to do but it's worth the pain as it's quite a rare car !

Please feel free to ask if U need a piece of advice, and feel free to post new pixs as well ;=)

Would U mind to add the magasine of the 90's where we could see your car ?

Best

FAB aka Oettinger83

_________________

What a Face Oettinger83

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

avatar
Oettinger83
Admin

Messages : 1285
Date d'inscription : 09/10/2011

Revenir en haut Aller en bas

rust problems

Message par litlekris le Lun 17 Déc 2012 - 12:52

hi, just checking in again..

have a couple of scary pics for you..






litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Oettinger83 le Lun 17 Déc 2012 - 13:52

Hey KRIS ,
It might be better to change the whole bodyshell. scratch
You could just keep the precious type 17 numbers ?
What do you think to do ?

_________________

What a Face Oettinger83

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

avatar
Oettinger83
Admin

Messages : 1285
Date d'inscription : 09/10/2011

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par oettinger94 le Lun 17 Déc 2012 - 15:10

Oui je suis de ton avis aussi Fabrice,je ne me rendais pas compte sur ces premières photos
du boulot qu'il avait, mais la c'est clair y a du taf Sad
Je lui souhaite bon courage pour la suite. scratch
avatar
oettinger94

Messages : 702
Date d'inscription : 11/11/2011

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Oettinger83 le Lun 17 Déc 2012 - 15:16

Oui là elle est pire que la mienne Sad

@KRIS, did U have a look under the bodyshell (Guess U have) ? Is it serious under the car ?


_________________

What a Face Oettinger83

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

avatar
Oettinger83
Admin

Messages : 1285
Date d'inscription : 09/10/2011

Revenir en haut Aller en bas

not as bad as it looks..

Message par litlekris le Lun 17 Déc 2012 - 15:55

hi fab, the resto is going ahead, these were photos from 2 weeks ago, and i've done a lot since.. i will surprise you with some more delightful photos soon because all the welding has been completed and now it's rust free. Very Happy

i showed the worst parts of the shell in those pics, but both arches needed doing too..

my christmas list..

i need to get these in black for refitting the bbs kit..


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

i spoke to mecatechnic by email but they said that it is for a beetle, but i need them in black, so just going to buy them anyway..

cibie lights, the site listed in here by sgane, won't deliver to UK.. No

and the logos are missing front and back.. santa any ideas where to get these from?


Dernière édition par litlekris le Lun 17 Déc 2012 - 18:20, édité 1 fois (Raison : add bbs gasket photo)

litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Oettinger83 le Lun 17 Déc 2012 - 16:07

Kris I can't see the picture between "i need to get these in black for refitting the bbs kit.."AND "i spoke to mecatechnic by email but they said that it is for a beetle, but i need them in black, so just going to buy them anyway.."
So I dunno what is for a beetle ?

For the delivery in UK actually it's not a problem : I need to order just one cibié for me, so I could buy 3 and send 2 for you in Uk.
Let me know.

Unfortunatly for the monograms U can't find it new for age... U'll have to watch ebay.fr there's some auction somtimes on this item. U can find some copies but I can't say anything about the quality of this stuff.

_________________

What a Face Oettinger83

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

avatar
Oettinger83
Admin

Messages : 1285
Date d'inscription : 09/10/2011

Revenir en haut Aller en bas

magazines

Message par litlekris le Lun 17 Déc 2012 - 17:35

here are the magazines that my car was featured in during the 90's, nothing special but came in the big folder of history i have with the car..


VOLKSWAGEN AUDI CAR MAY 1993






this was a rolling road day, my car with a previous owner on the right.
FAST CAR APRIL 1993


litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par oettinger94 le Lun 17 Déc 2012 - 17:56

Et après tout ça elle est passée ou pour être dans cet état ?.... scratch

On aimerait en savoir un peu plus sur son histoire,quelle année ?... Cool

Heureusement elle à l'air complète,à part l'intérieur pas de la bonne couleur
et la calandre qui apparemment n'a jamais été d'origine mais rien de grave.

Bravo à lui car il en faut du courage pour sauver une auto dans cet état. cheers

avatar
oettinger94

Messages : 702
Date d'inscription : 11/11/2011

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Oettinger83 le Lun 17 Déc 2012 - 18:51

Kris many thanks for your magasines ! Always great to get some newspaper talkin about your own car ;=)

Used to read GOLF MAG from UK during the 90's but have never seen any GTI16S (except a white one in the ads at the end of the mag).

Would you mind to open a post about your 8 Valves Oettinger which is rarer ;=) in France than a 16V ?

_________________

What a Face Oettinger83

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

avatar
Oettinger83
Admin

Messages : 1285
Date d'inscription : 09/10/2011

Revenir en haut Aller en bas

16s bhp

Message par litlekris le Jeu 27 Déc 2012 - 14:28

Hi, i've been going through the paperwork and found a dyno print out from just before the owner took the car off the road..
if you see anything interesting let me know, but believe the engine is still putting out its original power after the tune up..






@FAB, yes i would be very interested in a pair of cibie lights, i will arange a paypal transfer when you want it, just let me know how much.. and i will start writing up something about the 8 soupapes soon..

litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

gti international 1995 and 1997

Message par litlekris le Jeu 27 Déc 2012 - 20:45

i posted some photos of my car from the 90's i didn't include the links to where i found them so have posted them below..

1995, 6th photo down..

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


and 1997, 12th photo down..


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Oettinger83 le Lun 31 Déc 2012 - 17:52

HEY Kris , hanxs 4 your 2 links on your car.

I'll try to see with the website and the Post office for the delivery in UK before the end of this week ... next year in a way ;=)

Enjoy the very last day of 2012

_________________

What a Face Oettinger83

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

avatar
Oettinger83
Admin

Messages : 1285
Date d'inscription : 09/10/2011

Revenir en haut Aller en bas

saving a 16S

Message par litlekris le Dim 6 Jan 2013 - 23:44

some more pics on my project, another step closer to saving the life of the endangered species..







Bonne Année

litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par litlekris le Mar 29 Jan 2013 - 22:22

bonsoir tout monde.. un petite progress..





je suis recherche pour la 'gti 16s monograms..'
scratch

kris.. Very Happy

litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

logo

Message par docteurboellidger le Mer 30 Jan 2013 - 4:59

Salut
je crois qu il me reste les logos des ailes noire ou blanc faut que je regarde
avatar
docteurboellidger

Messages : 1416
Date d'inscription : 18/10/2011
Age : 46

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Oettinger83 le Mer 30 Jan 2013 - 17:37

Kris,
I do translate the Doc Bollindger post : Doc may have some stickers "16 soupapes" for the wings. He'll check and tell you.

For rear and front badges " GTI 16S" it might be easy to find some copies or refab, but it's quite difficult to find original badges of the 80's...

_________________

What a Face Oettinger83

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

avatar
Oettinger83
Admin

Messages : 1285
Date d'inscription : 09/10/2011

Revenir en haut Aller en bas

merci

Message par litlekris le Jeu 31 Jan 2013 - 21:05

thanks fab for the translation, I'm currently learning french at home because I will probably be working in francophone Afrique in the future.. Wink it will come in handy here also.. Smile ..are you ready to buy the cibie lights?, i can send you a paypal when you are..

Merci docteurboellidger, J'ai acheté les autocollants latéraux hors leboncoin, donc merci pour l'offre, mais j'espère pour s'adapter à ces à mes ailes.. and to Fab, i don't mind if i can track down the front and rear replica badges, I think the originals will be near impossible so i won't hold my breath..

I have found a nice red stripe interior and a lovely Oettinger steering wheel that i prefer over the original.. I will clean the engine and also take out the old ceramic fuse board and wiring and fit the 1983 CE1 spec. loom. I am looking for good condition 15" ATS cups and will be fitting the Happich rear windows and Kamei rear soiler. I know some may dislike the modifications but they are only period modifications and 99.9% of people will not know the difference..

more pictures next week after I have fitted the glass..




litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

latest..

Message par litlekris le Dim 31 Mar 2013 - 20:02

Happy Easter tout mon,

I have to go away with work for 6/7 months so the 16s is nuggled up into my garage for the summer. I have recieved her back from my friend workshop/paintshop.. i'm quite happy with the welding but have a small problem with the paint. There's a lot of orange peel and the shade of LP9V is too dark, almost black so will go to a local sprayers to blow over in a better shade of LP9V.

When i return i will have to clean out or change the petrol tank as it is full of rust. I have a stainless steel fuel filler neck to go on and brand new braided fuel lines that should keep her running for many decades to come. I have a couple of loose wires in the fuse box that were not labelled so will have to get into the wiring diagrams to work out where they go, also a few wires have snapped whilst my friend removed the motor so will have to go over them too.. brake servo and rear brake calipers will need sorting and then she will been ready to get roadworthy.. I will have a busy winter if my wife will let me..

so some pics..

found in my service history..


recovering back from paint..



showing my modifications from original, (sorry).. the rear wiper will not be in that position..


will probably need a new fuel tank this winter..


i need a new hose, throttle body to airbox..


ran out of time before work calls but here are a bundle of parts that need fitting..


resting here for 6 months..


brand new Oettinger wheel, feels so nice and i prefer over standard..
I have the proper golf ball gearknob, and will remove the racing pedal..
blue floorpan is just a temporary measure whilst I wait for some more LP9V paint..


I'm still searching for the original grill, front cibie's, front and rear logos..

more updates in October, au revoir!

Chris




litlekris

Messages : 14
Date d'inscription : 17/09/2012

Revenir en haut Aller en bas

Re: I'm back this time with a 16s! Je suis de retour avec cette fois une 16s!

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum